سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقشه ساختمان مسکونی استاندارد چگونه است؟

نقشه ساختمان، در صورتی با کیفیت و مطلوب محسوب می شود; که عملکرد مناسبی برای ساکنین خانه داشته باشد. ارزان ترین و با کیفیت ترین نقشه ساختمان را در کم ترین زمان ،در سایت خانه معمار جستجو کنید. برای طراحی یک نقشه ساختمان استاندارد ،باید مهمترین عوامل تاثیر گذار در نقشه خانه را مورد بررسی قرار داد.

نقشه ساختمان مسکونی استاندار چگونه است ؟

اگر این سوال در ذهن شما هم هست ;با ما همراه شوید تا نکات اصلی نقشه استاندار را بررسی کنیم.

ساختمان مسکونی استاندار چگونه است

زمین مناسب برای نقشه ساختمان مسکونی استاندارد چگونه است؟

زمین به عنوان بستر طرح می‌بایست با خواسته کارفرما مطابقت داشته باشد. کارفرمایی که خواسته فراوان دارد و از پله گریزان است نمی تواند یک زمین محدود برای طرح خود انتخاب نماید.

یک موضوع مهم !

طراحی نقشه ساختمان در چارچوب قوانین و ضوابط شهرسازی است که معمولا سطح تراکم 60 درصد می باشد. هنگام خرید زمین باید به نیازهای خود توجه داشته باشید.

نکته اینجاست که

در صورتی که ساختمان دوبلکس می پسندید محدودیت زمین شما را در طراحی یک ساختمان ایده آل محدود نمی کند. هنگام خرید زمین می بایست به وضعیت جغرافیایی زمین دقت داشته باشید .بعضی اوقات اتفاق می‌افتد که مشاورین املاک با توجه به قیمت ،زمین مناسبی به شما پیشنهاد می کنند.

ولی!!!

یا زمین شما از بافت متراکم برخوردار نیست و یا زمین نسبت به سطح دسترسی گود یا پایین‌تر است. در این حالت است که هزینه ساخت زیر زمین به شما تحمیل می‌شود. در صورتی که با پرداخت بیشتر می‌توانستید زمینی تهیه نمایید که هزینه اجباری به شما تحمیل ننماید.

ادامه مطلب در نقشه ساختمان